Jedan od najvažnijih faktora koji utiče na odluku o kupovini automobila na struju jeste njihova cijena, koja je i dalje previsoka za većinu ljudi.
Da bi vozači masovno počeli da prelaze na automobile na struju, neophodno je da se po cijeni barem izjednače sa odgovarajućim benzincima.
Kako piše Gardijan, pozivajući se na studiju BlumbergaNEF, to bi u Evropi moglo da se dogodi najranije 2027. godine.
U slučaju pojedinih vrsta vozila, kao što su SUV i krosoveri, modeli na struju mogli da postanu jeftiniji od onih sa benzinskim motorima već 2026, dok će se kod manjih automobila, kao što su hečbek modeli, to dogoditi godinu dana kasnije.
U istoj studiji navodi se da će do 2030. prosječan električni automobil koštati manje od benzinca, čak i bez uračunatih subvencija koje su danas glavni faktor u snižavanju cijene modela na struju.
Preokret u odnosu cijena dogodiće se prije svega zbog sve većih investicija auto-kompanija u razvoj i proizvodnju električnih vozila.
Što više proizvodnih linija bude opredijeljeno za izradu automobila na struju, sama masovnost proizvodnje uticaće na smanjenje njihove cijene.
BlumbergNEF predviđa da će do 2026. godine prosječna cijena vozila srednje klase, bez obzira da li ih pokreće benzinski ili električni motor, iznositi 19.000 evra.
Do 2030. prosječna cijena električnih automobila sniziće se na 16.300 evra, dok će benzinaca skočiti na 19.900 evra, navodi isti izvor.
Ukoliko se ova predviđanja ostvare, to će predstavljati veliku razliku u odnosu na današnju situaciju kada električni automobil srednje klase u Evropi u prosjeku košta 33.300 evra, a benzinac 18.600 evra.
Procjena koju je izneo BlumbergNEF čak je i nešto konzervativnija u odnosu na neke druge. Tako, na primjer, investiciona banka UBS prognozira da će se cijene benzinaca i električnih automobila izjednačiti već 2024. godine.